ZPRAVODAJ SOS LUBENEC
Úvodník
Vážení čtenáři, ve chvíli, kdy jste dostali náš minulý občasník, jsme čekali, zda Ministerstvo životního prostředí stanoví průzkumné území a otevře tak jedny z prvních pomyslných dveří k hlubinnému úložišti.
Je pochopitelné, že si ministerstvo dávalo na čas. Kdybyste žádali podobným způsobem třeba o povolení ke stavbě, úřednická vstřícnost by nejspíš skončila radou, abyste přinesli žádost srozumitelnější, z níž bude už příště jasné, zda chcete stavět jeden dům nebo dva. V okamžiku, kdy držíte v ruce naše páté noviny, už je jasné, že není žadatel jako žadatel.
Ministerští úředníci byli zřejmě pověřeni vyhovět žádosti a stanovit průzkumné území i za cenu drobných ústupků. Takovým ústupkem byla například podmínka ministerstva, že na Čertovce nesmí být prováděn geochemický průzkum, protože je nemyslitelné, aby vrtné práce při něm byly prováděny ručně.
Stejně postupovalo ministerstvo ještě u lokality Březový potok. Při ústních jednáních se totiž zástupcům SÚRAO zadrhlo vysvětlování, zda pojem neinvazivní znamená bez technických prací (bez použití mechanizace). Slovní spojení neinvazivní průzkum muselo vzniknout bezpochyby na objednávku v hlavě nějakého kreativce z reklamní agentury, protože v geologii se ještě před třemi lety vůbec nevyskytovalo. Jeho neustálým omíláním v reklamní kampani nám měli natlouci do hlav, že neinvazivní je bezbolestné.
Co jiného můžou mít za lubem státní instituce a organizace, které si musejí k argumentaci najímat reklamní agentury, než právě ten KLAM, který leze ze slova reKLAMa?
Autor: Pavel Pavlík
Celý zpravodaj naleznete v příloze.
ZPRAVODAJ SOS LUBENEC
Úvodník
Vážení čtenáři, ve chvíli, kdy jste dostali náš minulý občasník, jsme čekali, zda Ministerstvo životního prostředí stanoví průzkumné území a otevře tak jedny z prvních pomyslných dveří k hlubinnému úložišti.
Je pochopitelné, že si ministerstvo dávalo na čas. Kdybyste žádali podobným způsobem třeba o povolení ke stavbě, úřednická vstřícnost by nejspíš skončila radou, abyste přinesli žádost srozumitelnější, z níž bude už příště jasné, zda chcete stavět jeden dům nebo dva. V okamžiku, kdy držíte v ruce naše páté noviny, už je jasné, že není žadatel jako žadatel.
Ministerští úředníci byli zřejmě pověřeni vyhovět žádosti a stanovit průzkumné území i za cenu drobných ústupků. Takovým ústupkem byla například podmínka ministerstva, že na Čertovce nesmí být prováděn geochemický průzkum, protože je nemyslitelné, aby vrtné práce při něm byly prováděny ručně.
Stejně postupovalo ministerstvo ještě u lokality Březový potok. Při ústních jednáních se totiž zástupcům SÚRAO zadrhlo vysvětlování, zda pojem neinvazivní znamená bez technických prací (bez použití mechanizace). Slovní spojení neinvazivní průzkum muselo vzniknout bezpochyby na objednávku v hlavě nějakého kreativce z reklamní agentury, protože v geologii se ještě před třemi lety vůbec nevyskytovalo. Jeho neustálým omíláním v reklamní kampani nám měli natlouci do hlav, že neinvazivní je bezbolestné.
Co jiného můžou mít za lubem státní instituce a organizace, které si musejí k argumentaci najímat reklamní agentury, než právě ten KLAM, který leze ze slova reKLAMa?
Autor: Pavel Pavlík
Celý zpravodaj naleznete v příloze.
Přílohy ke stažení
- nahlas-z-lubenecka-5.pdf (3.79 MB)